we_hero_culcar_collabjpg

Od “vode iz srca Bosne” do “vode koja osvaja”

06.08.2017

Direktor Oaza d.o.o. u razgovoru za Business Magazine pojasnio je ciljeve poslovne strategije, prednosti koje ova najnagrađivanija bosanskohercegovačka voda ima, kao i komunikacijski koncept, otkrivši tajnu uspjeha vode Oaza. Razgovor prenosimo u cjelosti. 

 

Za razliku od brojnih bh. brendova, mineralna voda Oaza je uspjeh prvo izgradila van granica naše zemlje. Bio je to jak vjetar u leđa ovoj kompaniji, koja se u nastavku razvoja marketinškog koncepta fokusirala na moderan dizajn koji komunicira savremene trendove i geografsko porijeklo.

Jedna od najboljih, ako ne i najbolja mineralna voda na svijetu je Oaza iz Tešnja. Za to postoje i naučni dokazi, potvrđeni brojnim nagradama stručnjaka. Ova voda nastala je u ofiolitnim stijenama starosti oko 150 miliona godina. Na velikim dubinama, uz prisustvo CO2 gasa, ova voda se obogaćuje najvrednijim mineralima iz stijena i na površini pojavljuje kao kiseljak. Njeno izvorište, planina Crni vrh te čisti prirodni ambijent obrastao šumom čuva ovu mineralnu vodu od svih zagađenja.

Hemijski sastav minerala u ovoj vodi veoma je pogodan za piće i blagotvoran za zdravlje ljudi.

Da imaju dobru vodu Tešanjci su znali od pamtivijeka. Međutim, put do vrhunskog brenda Oaza je izgradila zahvaljujući jednom njemačkom humanitarcu, koji je za vrijeme rata uzorke sadašnje Oaze s izvorišta ponio u Njemačku na laboratorijska ispitivanja. Priču o tome za Business magazin ispričao je Armin Hrvić, direktor Oaza d.o.o. Tešanj.

Inovacije i usavršavanje

„Kada su rezultati ispitivanja došli, imao je šta i vidjeti. Pokazalo se da je voda pravo čudo! Vratio se u Tešanj i podijelio saznanja do kojih je došao. Tako je krenulo. Nakon toga Oaza je doživjela ogroman internacionalni uspjeh“, kaže Hrvić.

Najveći izazov u tom procesu upravi kompanije Oaza bilo je spojiti nenadmašni kvalitet ove vode s porukama i vizuelnim identitetom, koji takva jedinstvena voda mora imati.

„Njena najvažnija odrednica i ono što Oazu čini drugačijom od ostalih je njeno geografsko porijeklo. Oaza, dakle, izvire ispod planine Crni vrh u blizini Tešnja. Na tom mjestu, koje je dio netaknute prirode, dešavaju se neke vrlo zanimljive pojave, koje rezultiraju da s jedne strane imamo posebno kvalitetno izvorište vode, a s druge strane ovog brda je izvorište termalnih voda koje poznajemo u okviru kompleksa Banje Vrućice u Tesliću. Upravo to geografsko porijeklo odredilo je naš strateški pravac i u marketinškom smislu, pa smo Oazu nazvali „vodom iz srca Bosne“, priča Hrvić.

Ipak, bez stalnih inovacija i usavršavanja na svim poljima rada teško da bi i rezultati poslovanja bili tako impresivni.

„Za kratko vrijeme nakon preuzimanja Oaze 2013. godine, koja sada posluje u okviru AS Group, naš tim je kontinuiranim inovacijama u tehnološkom procesu punjenja, zatim u plasmanu, unapređenju prodaje, vizualnom identitetu, kao i komunikaciji, uspio postići da se Oaza nametne tržištu. U posljednjih nekoliko godina naše udjele u tržištu smo nekoliko puta povećavali. Još nismo prvi na domaćem tržištu, ali smo na putu da to mjesto zauzmemo“, kaže Hrvić.

Garant kvalitete

Ova kompanija najviše ulaže u dva polja: proširenje kapaciteta je prvo, a plasman, dizajn i komunikacije drugo polje, koje im je, ujedno, najveći izazov.

“U tu svrhu okupili smo najbolji tim u državi, zato i postižemo odlične rezultate. Naprimjer, prošle godine na tržište smo uspješno plasirali nove redizajnirane boce prirodne izvorske vode Oaza, s redizajniranom etiketom i novim zapreminama. Nove boce Oaze naglašavaju njene prednosti i posebnosti. Geografsko porijeklo koje garantira kvalitet izvora stavljeno je u prvi plan teksturama na boci. Etiketa jednako naglašava svjetski uspjeh naše vode kao najnagrađivanije bosanske vode na svijetu. Redizajnirana je kompletna linija prirodne izvorske vode Oaza od 1,5 litara, 0,5 litara, 0,33 litra, s novom bocom od jednog litra, koja do tada nije bila na tržištu”, kaže Hrvić.

U početnom pozicioniranju na tržištu puno su im, ističe, pomogle nagrade. Činjenica da je Oaza bila prvi bh. brand koji je nakon rata uspio u internacionalnom smislu, bila je od presudnog značaja za pozicioniranje i na domaćem tržištu. Oaza je, naime, za razliku od brojnih bh. brendova uspjeh prvo izgradila van granica naše zemlje. Bio je to jak vjetar u leđa ovoj kompaniji, koja se u nastavku razvoja marketinškog koncepta fokusirala na  moderan dizajn koji komunicira savremene trendove i geografsko porijeklo.

„Od ‘vode iz srca Bosne’ postali smo ‘voda koja osvaja’. Mladi, stari, uspješni, lijepi, obrazovani, zdravi, svi su se identificirali s Oazom. Na samom početku kampanje, odlučili smo se da imamo puno zaštitnih lica, od profesorice sporta i fitnes trenerice Lejle Šabić, preko modela i nositeljice svjetskih modnih revija Džejle Glavović, pa do uspješnog studenta, vesele djevojčice ili bh. reprezentativke u plivanju Amine Kajtaz. Tu su i brojni veliki i mali sportski kolektivi, škole, udruženja koji nas mole da budu dio ove priče i da promoviraju Oazu. Nećemo na ovome stati. Svaka žena, čovjek ili dijete koje pije Oazu je njeno zaštitno lice. Naš koncept je malo drugačiji. Zato je Oaza voda miliona“, zaključuje Armin Hrvić.

Očuvanje vode, zaštita okoliša

„Storytelling je samo jedan od načina komunikacije s potrošačima. Trudimo se da naše priče smjestimo u prigodne kontekste. Zato i radimo proljetne, ljetne, zimske i druge kampanje, koje su povezane s bitnim datumima, kao što su blagdani ili Svjetski dan voda koji sada već tradicionalno obilježavamo. Ove godine smo se družili s najmlađima u školama i vrtićima širom Bosne i Hercegovine. Mi smo njima ispričali priču o vodi, a oni nama puno toga o očuvanju vode i zaštiti okoliša. Svaki put kada se u javnosti pojavi naš editorijal sa poznatim licima i brandiran vodenim obrisima Oaze, dobijamo samo pohvale. To je znak da smo na dobrom putu“, ističe Hrvić.

Činjenice koje (možda) niste znali

  • Vrijednost uvoza vode u BiH za 11 mjeseci 2016. godine je skoro četiri puta veća od vrijednosti izvoza. Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH, izvezli smo vode u vrijednosti od 33.349.816 KM, a za količine koje su uvezene platili smo 121.869.462 KM
  • Kompanija Oaza trenutno 90 posto svoje proizvodnje plasira na domaćem tržištu, a 10 posto se izvozi
  • Glavna izvozna područja su Sjeverna Amerika, zemlje Bliskog istoka kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati, Jordan i Kuvajt, te Austrija
  • Područje Crnog vrha, izvorišta Oaze, navodno je u prahistoriji bilo vulkan
  • Oaza je svojevremeno bila i na zvaničnom meniju Bijele kuće
  • Oaza je visokokvalitetna voda za piće s odličnim organoleptičkim, fizičko – hemijskim i biološkim karakteristikama. Zahvaljujući bogatstvu kalcijuma i magnezijuma, kao i sulfatima, a niskim vrijednostima kalijuma, Oaza ima idealno izbalansiran odnos minerala
  • Zbog brze apsorpcije u organizmu, ova mineralna voda posebno se preporučuje sportistima i osobama koje se izlažu teškim fizičkim poslovima.

Zlatne, srebrene, bronzane  medalje 

Oaza je do sada na američkom Berkeley Springs International Water Tasting Awards ocijenjena najprije zlatnom medaljom 1998., zatim srebrenom medaljom 2000., potom bronzanom medaljom 2001. te ponovo zlatnom medaljom 2002. i srebrenom medaljom 2015. godine.

Međunarodna smotra voda u Berkeley Springsu vrijedi za jednu od najvažnijih u svijetu. Poređenja radi, ove nagrade pandan su filmskom Oscaru.