we_hero_culcar_collabjpg

MUHAMED PILAV: Razvili smo koncept koji pobjeđuje

12.11.2017

Sarajevski Business Magazine nedavno je u okviru redovnog projekta "BH. BRAND" obajvio intervju sa Muhamedom Pilavom vlasnikom i direktorom bosanskohercegovačke industrije namještaja MS&WOOD (Majstori i drvo). Razgovor prenosimo u cjelosti.

 

 

MS&WOOD – NAMJEŠTAJ NA GRANICI MOGUĆEG

 

 

Bosanskohercegovački proizvođač namještaja MS&WOOD postao je i u svjetskim razmjerama sinonim za proizvodnju namještaja vrhnskog kvaliteta inovativnog dizajna. Kao tajnu svjetskog uspjeha branda MS&WOOD, u kompaniji ističu znanje, rad i saradnju. 

360
 
 
 

Kako i kada je nastala kompanija MS&WOOD?

MS & WOOD je nastao nakon što je Unipromet d.d. sa još dvjema kompanijama na javnom međunarodnom natječaju kupio 67 posto kapitala sarajevskog preduzeća “Žica” i sa područja metalurgije preusmjerio je  preradu drveta. Bio je to školski, rijedak, ali uspješan primjer restrukturiranja jedne kompanije, u kojem smo uspjeli preći na proizvodnju namještaja za koju nam se činilo da je imala više šansi za uspjeh. Proizvodnja žice bila je neperspektivna sa neizvjesnim poslovnim ishodom uzrokovanim globalnim kretanjima na tržištu metala, ali i otvaranjem granica i bh. tržišta za jeftine uvozne proizvode iz Kine. Ovaj poslovni potez se kasnije pokazao kao izvrstan. Ne samo da su očuvana radna mjesta, nego su kreirana i nova, sa perspektivom daljeg rasta i razvoja. 

 

Šta je bio najveći izazov tokom stvaranja ovog brenda? Kakav ste pravac i koje standarde sebi zadali u početku?

Najveći izazov bile su promjene. Većina ljudi zazire od novog i čini im se neizvjesnim nešto što i sami nisu doživjeli, makar to bilo i dobro za njih. Ipak, uspjeli smo motivirati naše radnike, koji su sistemom edukacija koji smo razvili u našoj kompaniji, vrlo brzo postali vrsni majstori za drvo. U naš model cjeloživotnog učenja danas je uključeno na stotitine učenika i radnika, sa ciljem da budu prije svega bolji ljudi, svjesni svojih mogućnosti, izvrsni u svojim profesionalnim usmjerenjima, i korisni sebi, svojim porodicama i društvu. Dakle, shvatili smo da su ljudi ti koji čine jedan brand i odmah smo počeli investirati u ljude.

 

Šta je najviše doprinijelo razvoju brenda MS&WOOD? U čemu leži tajna njegovog svjetskog uspjeha?

Ako bismo u najkraćem mogli definirati uspjeh našeg branda, onda se on temelji prije svega na znanju, radu i saradnji. O sticanju znanja u našoj kompaniji sam već nešto kazao, a dodao bih da smo sve skupa i formalizirali u jednu vrstu praktične škole MS&WOOD College. Nadalje, važan je naš rad i posvećenost cijelih timova zaduženih za pojedine faze, a ima ih ukupno 12 u procesu kreiranja našeg branda. Ovi timovi imaju vrlo precizno opisane procese, ali moram kazati, da fascinira predanost, odgovornost i trud koji oni svi zajedno ulažu da bi na kraju postigli 'perfekciju', svako u svom domenu rada. I na koncu tu je saradnja, koja se ogleda prije svega u našoj otvorenosti prema našim bosanskohercegovačkim profesionalcima u oblasti ekonomije, mašinstva, elektronike, ali i dizajna, marketinga i komunikacija. Odlučili smo se za saradnju sa našim ljudima i to se pokazalo kao pun pogodak. Sve to ne bi bilo moguće da najprije mi u našoj komapniji nismo postali jaki i svjesni naših mogućnosti. Tako su nastale naše višestruko i na najprestižnijim sajmovima i izložbama nagrađivane kolekcije Primum i Elle. Posebno je zanimljivo da smo već na samom startu svrstani u veoma malu ali značajnu nišu svjetskih proizvođača visokokvalitetnog namještaja inovativnog dizajna.

 

Šta kontinuirano radite na njegovom usavršavanju i širenju? U koji segment rada najviše ulažete?

Najviše investiramo u ljude - naše majstore, zatim tehnologiju, nova znanja, ali i marketing i promociju, tj. u sudjelovanje na sajmovima širom svijeta. Sve ovo radimo vlastitim sredstavima, bez ičije pomoći.

 

Kako ste se pozicionirali na domaćem, a kako na inozemnom tržištu? U koje zemlje izvozite svoj namještaj? Gdje se on može kupiti?

Izvozimo u 50 razvijenih zemalja svijeta. Namještaj vrhunskog kvaliteta MS&WOOD već je sastavni dio ponude salona namještaja u New Yorku, Parizu, Južnoj Koreji, Kini, itd. Naše stolice i ostali namještaj se nalaze u višem cjenovnom rangu.

 

S kakvim proizvodnim kapacitetima raspolažete?

Trenutni obim naše godišnje proizvodnje je 600.000 raznih vrsta namještaja od čega se 90% posto odnosi na stolice. Cilj je da do 2020. godine proizvodnju podignemo na 2,5 miliona komada namještaja, a do 2025. godine na 4,5 miliona komada. Zbog toga smo spremni da širimo našu proizvodnju, i zainteresirani smo za proširenje saradnje i proizvodnju izvan Bosne i Hercegovine, prije svega u zemljama regije kao što su Hrvatska i Srbija.

 

Koliko uposlenih ima MS&WOOD, kojeg su profila?

Zapošljavamo 350 radnika. Profil je raznolik - inženjeri, drvni tehničari, električari, ekonomisti, itd. Upravo ovih dana smo raspisali jedan konkurs za prijem 60 novih radnika.

 

U medijima su česte priče o vašem ulaganju u radnike. Na koji način to činite? (stipedije, edukacije, MS&WOOD koledž, nagrade uposlenicima itd.)

Pokušavamo dati naš vlastiti doprinos razvoju lokalne zajednice na taj način što ćemo se aktivno uključiti u obrazovanje mladih od srednje škole, preko fakulteta, pa sve do doktorata. Pri tome, nije važna branša i nije važno da li će ti ljudi raditi kod nas. Važno je da budu čestiti, obrazovani, i ponosni na svoje znanje. Jedino tako možemo graditi ovu zemlju. Zato smo uspostavili sistem stipendiranja koji u našim kompanijama egzistira od njenih početaka 1996. godine. Ove godine smo stipendije proširli na sve učenike srednje drvo – tehničke škole u Fojnici. Tu su još i studenti na Mašinskom fakultetu u Sarajevu. Također organiziramo i snosimo troškove za odlaske naših učenika i studenata Akademije likovnih umjetnosti iz Sarajeva na sajmove u inozemstvo, itd. S druge strane, nudimo da nezaposleni na biroima za zapošljavanje obave prekvalifikaciju o našem trošku i zaposle se u našim pogonima u Fojnici. Također, bodrimo naše uposlenike da profesionalno napreduju, i da postanu dobri majstori, inženjeri i stručnjaci za inovativni namještaj.

 

Koje drvo koristite u proizvodnji?

Pretežno koristimo bukvu. Moram kazati da smo sve više primorani uvoziti sirovinu, u nedostatku dovoljnih količina balavana na domaćem tržištu. Šteta. To ne može biti dobro. Ovo je branša koja nudi u cjelosti zaokružen proces proizvodnje, sa oznakom 100% 'Made in BiH'. Ne trebam isticati koji je to benefit sa domaću ekonomiju. Ovako, mi smo prinuđeni drvo kupovati u Hrvatskoj, samo zato jer se BiH izvozi balvane, umjesto namještaja. Na taj način zapravo kao privreda gubimo prihode i radna mjesta. 

 

Koji proizvodi izlaze iz vaše tvornice?

Naše kolekcije sadrže sve vrste namještaja koje su potrebne za uređenje jednog dnevnog prostora u domu ili uredu. Riječ je o stolicama, stolovima, komodama, raznih veličina i formi.

 

Važna stavka u uspjehu kompanije MS&WOOD su dizajneri namještaja. Koje kriterije mora ispuniti jedan dizajner da bi postao dio tima MS&WOOD? S kojim dizajnerima ste do sada sarađivali?

Do sada smo sarađivali sa bosasnkohercegovačkim dizajenrima Adom Avdagićem (kolekcija Primum) i Natašom Perković (kolekcija Elle). Istakao bih da smo sa oboma imali prije svega izvrsna ljudska i poslovna iskutva, ali izvanredne uspjehe. Dakle, najprije nam je važan ljudski pristup i pošten i korektan odnos, potom ako uspijemo 'pomirit' dizajnersku kreativnost sa našim majstorskim umijećem, stvari se nadalje same poslože. Tada nastaje svevremenski namještaj vrhnskog kvaliteta inovativnig dizajna.

 

Po čemu je namještaj MS&WOOD drugačiji od mnoštva drugih? Šta ga čini posebnim?

Kažu da je naš namještaj na granici (tehnološki) mogućeg. Upravo te grance i njihovo stalno pomjeranje a kako bi se fascinirali ljudi širom svijeta, naš su motiv. Za relativno kratko vrijeme razvili smo koncept koji pobjeđuje. Izvozimo širom svijeta, namještaj koji je višestruko nagrađivan nagradama na prestižnim međunarodnim sajmovima i izložbama. Uvjereni smo da ovaj model poslovanja možemo dalje razvijati i primjenjivati. Želja nam je da naša iskustva podijelimo sa svima koji su zainteresirani za saradnju i investicije.

 

Navedite najznačajnije nagrade, postignuća i, ukoliko postoje, dodatne zanimljive činjenice o ovom brendu.

MS&WOOD je vlasnik četiri nagrade Iconic Awards: Interior Inovation Winner u kategoriji inovativnog namještaja za stolice i stolove kolekcija Primum i Ell» prestižnog Sajmu u Kelnu (IMM Cologne). Dvije smo dobili 2016. Za kolekciju Primum, a onda nepunih 12 mjeseci poslije, dakle 2017. godine i za kolekciju Elle. Tsakođer,  MS&WOOD uvršten je 2016. po izboru žirija na 21. po redu “Triennale di Milano” sa svojom Primum kolekcijom. Ovo je bio prvi put da su proizvođači namještaja iz Bosne i Hercegovine  izlagali na Triennnalu od kada je osnovan davne 1923. godine.

Izdvajamo također, sudjelovanje na sajmu namještaja u Parizu prošle godine, zatim na izložabama u Šangaju i Milanu ove godine na kojima je naš namještaj izazvao pažnju svjetskih arhitekata, dizajnera enterijera i vlasnika salona luksuznog namještaja.

 

Kakvi su vaši planovi za ovu i narednu godinu, šta ste sebi postavili za cilj?

Odgovorili smo na ovo pitanje u jednom od prethodnih odgovora.

 

Šta spada u vašu definiciju društveno odgovornog poslovanja (pojedinac, društvo, okoliš)? Na šta su usmjerene vaša pažnja i (finansijska i dr.) podrška kad je o tom segmentu modernog poslovanja riječ?

Kazao sam već kako doživljavamo našu odgovornost prema ljudima i društvu. Dodao bih da našu odgovornost prema okolišu također razvijamo kontinuirano i ciljano. Naša tvornica nalazi se u Fojnici, srednjebosanskom gradu u podnožju Vranice, jedne od najvećih planina u ovoj zemlji. Proizvodni proces je u cjelosti podređen očuvanju okoliša, sa razvijenim sistemom maksimalne energetske efikasnosti. No i pored toga, MS&WOOD kontinuirano investira u zasade novih stabala. Samo prošle godine naši radnici zasadili su na planini Vranica 21.000 sadnica nove šume, te u ovoj godini 5.000 sadnica.

 

Na koji način komunicirate s kupcima?

Sa kupcima najviše komuniciramo na sajmovima, i putem prezentacija. Dakle, B2B je osnovni vid komunikacije, koji onda prate vrhunski opremljeni katalozi, štandovi, web stranica, news letter, PR i oglašavanje. Puno je toga što radimo digitalno, tako da se i u tom smislu kompanija uklopila u nove trendove koje zahtijevaju svjetska tržišta.