we_hero_culcar_collabjpg

Ovo je vrijeme populista

29.10.2019

 

Piše: Adis HASAKOVIĆ

 

Ovo je vrijeme populista. Svijet se, nakon sloma "Trećeg Rajha" tek sada, dakle sa izvjesnom pazuom, ponovo zabavio ovim fenomenom. Mi na Balkanu deveramo s njima, nismo nikad ni prestali.

Populizam ojača onda kada zataji "normalna" narodna politika, lijeva i desna. Dugo je trajalo to samohvalisanje i "izum" da su desni i lijevi centar pravo rješenje za naprednu demokratiju. Konfor je krasio njihove programe. Bilo im je lijepo, a i narod je lahko povjerovao da bi to moglo biti prava stvar za sve. Kuliminiralo je kada su ove dvije u suštini iste i anemične opcije počele međusobno koalirati. Pomjeranje u centar (na Balkanu bi se to moglo jednostavno opisati "nit smrde nit mirišu") ostavilo je prostranstva i s desne i s lijeve strane. Taman toliko da nam nahrupe i desni i lijevi populisti, jedni sa nametanjem strahova o drugima, drugi sa nametanjem strahova o skoroj klimatskoj kataklizmi koja će nas pogoditi koliko prekosutra. 

Kako stvari stoje, još nema pravog odgovora na ovu beskorisnu politiku zvanu populizam. Tako da, deveraćemo mi s njima još dugo.

Evo malo komunikacijskih "znakova na putu" kako prepoznati populistu.

1. Ti si dobar onaj drugi je loš (on je autoritet, presuđuje).
2. Protiv establišmenta (a i sami pripadaju njemu).
3. Oni su sa margine - nova snaga, promjene (?).
4. Smrt (navodnoj) političkoj korektnosti (čine istu stvar). 
5. Frontalni napad na njih - katastrofalna greška (niko ne može populiste nadgovoriti).
6. Teorije zavjere su njihovo sredstvo, služe se alternativnim činjenicama (priznaju samo sud vlastite partije).
7. Fake news je njihov teren (sve što im nije po volji proglašavaju kao fake news). 
8. Oni su narod i bore se za narod (ostali su otpadnici, izdajnici, mada je često suprotno).
9. Hrabro, neustrašivo, beskompromisno ("saso mange").
10. Moć govora - jednostavne poruke, visoka frekvencija, jednostavna rješenja (čarobni štapić), ne zanima ih suštinski neki problem.

 

(Autor je osnivač i vlasnik komunikacijske agencije Media Content Managmenet - MCM)