Slika

FENA o Fabrici namještaja Fojnica

12.11.2012

Klijent: Fabrika namještaja Fojnica Forma: Razgovor FABRIKA NAMJEŠTAJA U FOJNICI IZVOZI 90 POSTO PROIZVODNJE, NOVI BRAND MS & WOOD“ SARAJEVO, 11. novembra (FENA) - Fabrika namještaja u Fojnici trenutno 90 posto svoje proizvodnje plasira na tržište Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije, izjavio je za agenciju FENA direktor kompanije Žica d.d. Sarajevo Hrusto Tupeković. Fojnica je, kako je poznato, sredinom marta prošle godine dobila novu fabriku namještaja, nakon što je sarajevska kompanija Žica (članica grupacije Unipromet) investirala oko pet miliona KM i nekadašnju industrijsku halu za proizvodnju čeličnih užadi opremila za preradu drveta. Radi se o savremenoj i ekološki čistoj fabrici za preradu drveta i proizvodnju namještaja. „Nakon okončanih priprema, koje su zaista bile dalekosežne, te na osnovu istraživanja i obavljenih stručnih analiza, poslovodstvo naše kompanije je odlučilo svoje poslovanje strateški preusmjeriti s metalske na drvnu industriju. Naša procjena je da bosanskohecergovačka privreda u cjelini, ali i naša kompanija, ima dosta bolje konkurentske sposobnosti upravo u oblasti obrade drveta, proizvodnje namještaja i drugih proizvoda od te vrlo cijenjene sirovine kada su autohtoni resursi naše zemlje u pitanju“, istakao je Tupeković. S tim u vezi, kako je napomenuo, investicija će se i dalje razvijati i u planu su ulaganja u još dvije proizvodne linije, i to u proizvodnju trpezarijskih stolova od masiva i proizvodnju paleta. Tupeković je dodao da je okončana prva faza ulaganja i zaokružene tri veoma bitne proizvodno-procesne cjeline, kao što su primarna prerada kojom je obuhvaćena automatska pilana sa dvije brente i krojačnicama, zatim instalirana je oprema za proizvodnju 500 stolica u jednoj smjeni i u pogonu je automatska lakirnica za hiljadu stolica u jednoj smjeni. Sve to je, ističe Tupeković, stvorilo pretpostavke za proizvodnju vrhunski kvalitetnih kuhinja, ormara, američkih plakara te kancelarijskog namještaja. „Bitno je naglasiti da mi ne gradimo samo novu tvornicu, već i potpuno novi brand „MS & Wood“ (majstori i drvo). Težimo ka tome da, ako već imamo najbolju sirovinu na svijetu, bosansku bukvu, moramo imati i najbolje radnike, majstore svog zanata. To znači da su nam potrebni najbolji stolari, drvni tehničari, ali i menadžeri, dizajneri, inžinjeri,  komunikatori i arhitekti“, istakao je Tupeković. Zaposleno je 77 radnika, a plan je da u 2013. taj broj bude do 150 zaposlenika. Saradnja sa šumarijama, kako kažu u ovoj kompaniji, nije baš na zadovoljavajućem nivou. „U ovakvim složenim okolnostima na tržištu zna se desiti da za unaprijed izvršeno plaćanje ne dobijemo naručenu sirovinu, od koje zavisi naša dosljedna realizacija rokova prema kupcima. Također, smatramo da prioritet kod snabdijevanja treba dati 'finalistima', to jest mora se destimulirati izvoz oblovine i poluproizvoda, jer je korist za državu višestruko veća ukoliko drvo obradimo u Bosni i Hercegovini i tek tada ga plasiramo na neko od stranih tržišta“, izjavio je Tupeković za Fenu. (Fena) bdž/zl