we_hero_culcar_collabjpg

Adis Hasaković u razgovoru za FENA-u

18.05.2013

BiH - EU - KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA  

HASAKOVIĆ: NAŠ INTERES NA PUTU ULASKA U EU NIJE DEFINIRAN

  SARAJEVO, 18. maja (FENA) - Bosna i Hercegovina nema zvanično usvojenu komunikacijsku strategiju sa definiranim komunikacijskim ciljevima čije ispunjenje bi vodilo brže, kvalitetnije i efikasnije ka njenom ulasku u Evropsku uniju. [caption id="attachment_1145" align="alignleft" width="239"]Adis Hasaković, stručnjak za strateško komuniciranje Adis Hasaković, stručnjak za strateško komuniciranje[/caption] Kako je u razgovoru za Fenu rekao stručnjak za strateško komuniciranje, direktor firme Media Content Management Adis Hasaković, prevedeno na jezik prakse, to znači da zvanično Sarajevo, kojeg bi u ovom konkretnom slučaju trebalo predstavljati Vijeće ministara BiH u komunikaciji sa zvaničnim Briselom "ne zna da li je pošlo ili je došlo". - Ne postoje zvanični dokumenti temeljeni na političkim principima, zatim zasnovani na opredijeljenosti ulaska BiH u EU, ali i na stručnim osnovama. To znači da nisu provedena istraživanja i analize, ne znamo koje su naše mogućnosti, šta o svemu misle građani, nema definiranih ciljeva u tom smislu, nismo niti svjesni vlastitih konkurentskih prednosti koje imamo, ne poznajemo vlastite resurse, i na koncu, nismo odredili akcione planove kojima bi otklanjali sve nedostatke koji nam stoje na evropskom putu - navodi Hasaković. Kaže kako "naš interes na putu ulaska u EU nije definiran". - Zato nam je, po mom mišljenju, potrebna prije svega komunikacijska strategija koja bi riješila mnoge dileme i ubrzala sam ulazak BiH u EU. Trebamo smoći snage i sami sebi postaviti nekoliko pitanja: hoćemo li, odnosno želimo li u Brisel ili ne, imamo li ikakav plan, znamo li kako se kupuje karta do Brisela, koliko ta karta košta, trebamo li na tom putu ponijeti nešto sa sobom da nam put bude lakši, da li smo upoznati sa procedurama, znamo li gdje je Brisel i ko je tamo „glavni“? Drugim riječima, imamo li bilo kakvu strategiju, odnosno, imamo li predstavu o tome šta je to strategija - naveo je. Na ova pitanja, smatra Hasaković, trebali bi zajedno odgovoriti građani, politika i struka. - I nakon toga treba formirati naša opredjeljenja u formi javnog interesa, koji nažalost, sada ne postoji. A čim ne postoji javni interes nema cilja, a ako nema cilja, kako da smisleno krenemo i dođemo bilo gdje. Upravo zato, mi lutamo - tvrdi Hasaković. Kada su u pitanju aktuelni razgovori s Briselom, Hasaković kaže da se rade pogrešno sa bh. strane. - Smatram da, komunikacijski posmatrano, ovih 6 + 1 stranaka, s kojima Brisel razgovara nisu učinile osnovno, nisu se konsultirale sa građanima, biračima, članovima svojih stranaka. Ako je politička komunikacija na kojoj počiva svako moderno zapadno društvo uspostava dvosmjerne komunikacije između aktera političkog komuniciranja, odnosno uprošteno kazano političara, građana i medija, a koje za cilj ima artikuliranje problema u društvu, njihovo rješavanje i shodno tome, kroz institucije sistema postizanje definiranog javnog interesa, onda je funkcioniranje ukupnog demokratskog sistem u BiH u ozbiljnoj krizi. Evo, možete li se sjetiti jednog primjera kada je neko krupno ili manje bitno pitanje na takav način riješeno u našoj državi. A, na tome počiva i naš demokratski sistem koji je na snazi dvadesetak godina. Kako onda možemo uopće biti odgovorni, efikasni, uvjerljivi i korisni sebi i drugima? - navodi Hasaković. Na kraju kaže kako zapadne zemlje ulažu u njihove komunikacijske strategije milijarde dolara koje se kao povrat investicije na najbolji mogući način reflektiraju putem globalne tržišne utakmice koja pogoduje brendovima sa Zapada, ali i u formi demonstriranja državne moći, kao i snage državnih saveza bilo kog predznaka. - Svjedoci smo najeklatantnije primjene davno upamćene krilatice da onaj ko kontrolira informacije, upravlja svijetom. U tome nema ništa sporno. Naprotiv! Počnimo za početak sakupljati informacije i znanja o nama samima, kako bismo makar počeli siticati pretpostavke za uspjeh - poručio je stručnjak za strateško komuniciranje Adis Hasaković. (Fena) ff Autor: Forto Fedzad Kreirao: Forto Fedzad, 17.05.2013 16:40 Izmijenio: Forto Fedzad, 18.05.2013 08:49 Objavio: Forto Fedzad, 18.05.2013 08:50